onsdag 29. januar 2014

HVORFOR "BONDEFRUE"?



Jeg er ikke bonde og heller egentlig ikke "frue":)

Men jeg er gift med en odelsgutt og bor på en gård,- ANVIK GÅRD. Det er litt "spenn" i BONDE-FRUE og jeg kan identifisere meg med begge dele. Vi dyrker ikke jorda, den er leid bort, vi gjør helt andre ting. Det er disse andre tingene denne bloggen skal formidle,- et annet liv på landet. Vi er mange som opprettholder livet ut i bygdene på nye og mer tilpassede måter.

I postkassa vår kommer det mye forskjellig som er med på definere hvem vi er. "Fortell meg hva du leser og jeg skal si deg hvem du er!"

Vi leser ikke disse fra første til siste side, men scroller gjennom:





"Markedsordninger skal først og fremst gir sikkerhet for bonden" er interssant lesning for oss som selger mat i butikken på gården, denne sommeren også mer norsk mat.

Disse magasinene er flittig i bruk og planlegging av grønnsaksdyrking er i gang. Med 2 nye grønnsakssenger på 2,5 x 5m liggende under snøen er det god tid til å lese seg opp på dyrkningsråd og tips i disse:





 Så er jeg selvfølgelig opptatt av at det skal være hyggelig innomhus også,- vi bor i et hus med sjel og varme som kommer oss selv og våre gjester tilgode!

Det føles godt å bo på landet!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar